Utrecht, donderdag 30 juni 2016
Prijsuitreiking kinderkleurplatenwedstrijd Leidsche Rijn Centrum

Op de Dag van de Bouw deden 32 kinderen mee aan een kleurwedstrijd, georganiseerd door bouwcombinatie Dura Vermeer-TrebbeDe winnaars van de wedstrijd hebben gisterenmiddag in het verkoopkantoor van Leidsche Rijn Centrum hun prijsje in ontvangst mogen nemen.

In vier leeftijdscategorieën (tot/met 3, 4-5, 6-7 en 8+ jaar) waren er winnaars. Niels van Ginneken, projectleider van Dura Vermeer-Trebbe, reikte gisterenmiddag aan de Picasso’s een cadeaubon uit.

De jury bestond uit portier Anita en Hoofduitvoerder Gert van Dura Vermeer-Trebbe en Sanae van het Verkoopkantoor Leidsche Rijn Centrum. Zij hebben vooral gelet op kleurgebruik, creativiteit en de mate van secuur werken. Zo had een van de winnaars de naam van de aannemer bovenaan de tekening in de huisstijlkleuren gekleurd.

-----------------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl. Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

Wilt u geen berichten meer van Leidsche Rijn Centrum ontvangen, mail dan aan info@leidscherijncentrum.nl.

- prijswinnaars met jury (Sanae en Anita) en projectleider Dura Vermeer - Trebbe (Niels).JPG
- prijswinnaar Jule.JPG
- prijswinnaar Marlou.JPG

In Leidsche Rijn Centrum ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. Vastgoed Projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn.

De nieuwbouwwijk Leidsche Rijn heeft nu 82.000 inwoners. Door de toename van de woningbouwproductie in Utrecht en in het bijzonder in Leidsche Rijn is Utrecht één van de snelst groeiende steden van Nederland. Met de ligging aan de A2 en direct gelegen aan de voet van de ‘gele brug’ heeft het centrum een primair verzorgingsgebied van 160.000 mensen binnen een afstand van 10 autominuten.

Binnen het totale plan is LRC B.V. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² Retail, 5.600 m² Foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen, 762 appartementen (waarvan 511 koopappartementen en 251 huurappartementen voor Vesteda) en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. De bouw is reeds aangevangen en vanaf derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, hotel, diverse scholen, bibliotheek, een megabioscoop (gerealiseerd) en een eigen bus- en treinstation (gerealiseerd). Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost zal binnen afzienbare termijn worden opgestart.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

C. Kops
E: caroline.kops@infocaster.net