Utrecht, dinsdag 5 juli 2016
a.s.r. regisseur over commerciële programma Leidsche Rijn Centrum in Utrecht

a.s.r. heeft vanaf heden de regie over het commerciële programma Leidsche Rijn Centrum in Utrecht. a.s.r. was reeds eigenaar van de publieke parkeergarage met 1.300 plaatsen en de aangrenzende bebouwing met een Jumbo Foodmarkt en diverse horecagelegenheden. Het totale commerciële programma in Leidsche Rijn Centrum omvat circa 38.000 m2 winkels, horeca, bedrijfsruimte en zorg waarvan een aanzienlijk deel reeds verhuurd is. Naast de aansprekende retailformules Jumbo Foodmarkt en H&M zullen op korte termijn diverse nieuwe huurders bekend gemaakt worden. De bouw is in 2014 gestart en het centrum zal vanaf eind 2017 opgeleverd worden.

Leidsche Rijn Centrum
In Leidsche Rijn Centrum ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (LRC B.V., een samenwerking van a.s.r. Vastgoed Projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn. De nieuwbouwwijk Leidsche Rijn heeft nu 82.000 inwoners. Door de toename van de woningbouwproductie in Utrecht en in het bijzonder in Leidsche Rijn is Utrecht één van de snelst groeiende steden van Nederland. Met de ligging aan de A2 en direct gelegen aan de voet van de ‘gele brug’ heeft het centrum een primair verzorgingsgebied van 160.000 mensen binnen een afstand van 10 autominuten. Binnen het totale plan is LRC B.V. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² Retail, 5.600 m² Foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen, 762 appartementen (waarvan 511 koopappartementen en 251 huurappartementen voor Vesteda)  en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. De bouw is reeds aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Daarnaast is er al een megabioscoop aan het Berlijnplein en een bus- en treinstation gerealiseerd. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteijn zullen binnen afzienbare termijn worden opgestart.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

-----------------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl. Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

Wilt u geen berichten meer van Leidsche Rijn Centrum ontvangen, mail dan aan info@leidscherijncentrum.nl.

- Vogelvlucht Leidsche Rijn Centrum kerngebied.jpg