Utrecht, dinsdag 25 oktober 2016
VERKOOP WONINGEN LEIDSCHE RIJN CENTRUM VAN START OP 29 OKTOBER

Op zaterdag 29 oktober gaan om tien uur ’s ochtends de eerste 88 woningen van Leidsche Rijn Centrum in de verkoop. Appartementengebouw De Edmund heeft daarmee de primeur voor het stadscentrum.

Geïnteresseerden hebben negen dagen de tijd om in te schrijven op de woning van hun wens. De animo voor de stedelijke nieuwbouwappartementen is groot. Voorafgaand aan de start verkoop zijn al meer dan 200 woonbrochures online samengesteld en zo’n 400 papieren brochures verstrekt.

Online alle informatie beschikbaar
Op de website van Leidsche Rijn Centrum (www.leidscherijncentrum.nl) selecteert de woningzoeker met de hulp van slimme filters de woningen die passen bij de gewenste afmetingen en het gewenste budget. Van die woning(en) wordt vervolgens een persoonlijke brochure samengesteld met daarin - naar eigen wens - de plattegronden, verdiepingsoverzicht, prijzen etcetera.

De verkoop van de woningen van Leidsche Rijn Centrum wordt gedaan door drie makelaars: Brecheisen makelaars, Lauteslager makelaars en Ons Huis Vastgoed. Zij zijn op zaterdag 29 oktober van 10.00 tot 12.00 uur aanwezig op het verkoopkantoor van Leidsche Rijn Centrum. Tot 7 november worden inschrijvingen aangenomen, daarna wordt per bouwnummer ingeloot.

De Edmund ligt aan het water van de Grauwaartsingel, op de hoek van de nieuw aangelegde Vaduzdijk. Er zijn vijf verdiepingen aan appartementen die variëren van 50-170m2. Bewoners delen een afgesloten binnentuin en hebben elk eigen buitenruimte, berging en een parkeerplek in de parkeergarage van het stadscentrum. De bouw is al gestart, oplevering staat gepland voor begin 2018.

In Leidsche Rijn ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. vastgoed projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn.

762 appartementen komen er, zowel koop als huur (voor Vesteda). Binnen het totale plan is Leidsche Rijn Centrumplan B.V. ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² retail, 5.600 m² foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. Parkeren is voor bezoekers de eerste jaren gratis. De bouw is aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

De retail van Leidsche Rijn Centrum bestaat uit een goede mix van mode, food & horeca en gezondheid. Met zowel (inter)nationale als lokale ondernemers. Naast traditionele winkelformules krijgen ook nieuwe concepten, gericht op de jonge digitale consument, een plek. Zo wordt een Smart City samengesteld waar gemak voor de consument voorop staat. Ruime openingstijden, overal sterke WiFi, ondergrondse bevoorrading, architectonische en technische kwaliteit in de gebouwen. En bestellingen die 's avonds worden gedaan, liggen de volgende ochtend voor bewoner of bezoeker klaar in dit goed bereikbare centrum in het midden van het land.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Bioscoop CineMec is al geopend aan het Berlijnplein, er is een bus- en treinstation gerealiseerd en er zijn plannen voor een hotel. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteyn worden binnen afzienbare termijn ontwikkeld.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

--------------------------------------- EINDE PERSBERICHT -------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie: Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl.
Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

- De Edmund - appartementen Leidsche Rijn Centrum.jpg