Utrecht, maandag 3 oktober 2016
LEIDSCHE RIJN CENTRUM IN DE SPOTLIGHT

Vrijdagavond 14 oktober verandert de bouwplaats van Leidsche Rijn Centrum voor even in een uniek en groots kunstwerk: Schaalkabaal. Hoog boven het nieuwe stadscentrum hangen een gigantische discobal en grote sculpturen. Om 20.00 uur komen ze in beweging op een speciale choreografie van licht en muziek. Schaalkabaal is een vrij toegankelijk evenement, op het Berlijnplein in Utrecht.

De productie is een samenwerking tussen Leidsche Rijn Centrumplan B.V. en het Utrechtse Studio Bureau. Het is het startsein voor de verkoop van de eerste appartementen van Leidsche Rijn Centrum en staat voor de glimmende trots van a.s.r. vastgoed projecten en Vesteda Project Development op het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum.

Het programma gaat om 19.30 uur van start met een sfeervolle ontvangst op het Berlijnplein. Na een welkomstwoord van directeur a.s.r. vastgoed projecten Jeroen Messemaeckers van de Graaff laat wethouder Kees Geldof om 20.00 uur Schaalkabaal van start gaan.

Voor geïnteresseerden liggen daarna de verkoopbrochure en prijslijst van de koopappartementen van De Edmund klaar. De Edmund is het eerste appartementengebouw in Leidsche Rijn Centrum dat in de verkoop gaat: 88 woningen tussen de 50-175m2  vanaf € 145.000 en altijd met eigen parkeerplaats en buitenruimte. De oplevering is gepland vanaf eind 2017.

De Facebookpagina van het event: bit.ly/Schaalkabaal

Achtergrondinformatie Leidsche Rijn Centrum
In Leidsche Rijn ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. vastgoed projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn. De nieuwbouwwijk Leidsche Rijn heeft nu 82.000 inwoners. Door de toename van de woningbouwproductie in Utrecht en in het bijzonder in Leidsche Rijn, is Utrecht één van de snelst groeiende steden van Nederland. Met de ligging aan de A2 en direct gelegen aan de voet van de ‘gele brug' heeft het centrum een primair verzorgingsgebied van 160.000 mensen binnen een afstand van 10 autominuten. Binnen het totale plan is LRC B.V. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² retail, 5.600 m² foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen, 762 appartementen (waarvan 511 koopappartementen en 251 huurappartementen voor Vesteda) en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. De bouw is aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Daarnaast is er al een megabioscoop aan het Berlijnplein en een bus- en treinstation gerealiseerd en zijn er plannen voor een hotel. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteyn worden binnen afzienbare termijn ontwikkeld.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

______________________________________________________________________________
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl. Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

- bouwplaats LRC - 26 september 2016.jpg
- Schaalkabaal-plaatje 1.jpg