Utrecht, dinsdag 4 oktober 2016
MANGO BRENGT NIEUWSTE FAMILY-CONCEPT STORE NAAR LEIDSCHE RIJN CENTRUM UTRECHT

De bekende Spaanse winkelketen MANGO verbindt zijn naam aan het Utrechtse Leidsche Rijn Centrum. Met een family-conceptstore van dames-, heren- en kindermode vestigt MANGO zich in het stadscentrum. MANGO is wereldwijd bekend geworden met de verkoop van kleding en accessoires voor de modebewuste vrouw tussen 15 en 35 jaar.

Cees de Jong van MANGO: “Het assortiment van MANGO is uitgebreid naar heren- en kindermode. De nieuwe samenvoeging tot een family-conceptstore, met dames-, heren- én kindermode onder één dak, past bij uitstek bij de jonge hoogopgeleide consument in Leidsche Rijn Centrum.”
De 650m2 bvo winkelruimte van MANGO komt aan de Wenenpromenade, die internationale, hippe modewinkels huisvest. Eerder bekendgemaakte namen zijn H&M, Vero Moda en Hunkemöller.
De transactie is tot stand gekomen door Engelvast, die in samenwerking met CBRE en a.s.r. vastgoed projecten de verhuur in Leidsche Rijn Centrum verzorgt.

Over MANGO
In 1984 werd de eerste winkel van MANGO geopend in Barcelona. Inmiddels heeft de winkelketen wereldwijd vestigingen. Ook online is MANGO sterk aanwezig, met een up to date blog, video episodes van ‘what to wear’ en acties via hun social media kanalen. Topmodel Kendall Jenner is het gezicht van het merk en nam het stokje over van onder andere Kate Moss, Cara Delevingne en Miranda Kerr.

In Leidsche Rijn ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. vastgoed projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn. De nieuwbouwwijk Leidsche Rijn heeft nu 82.000 inwoners. Door de toename van de woningbouwproductie in Utrecht en in het bijzonder in Leidsche Rijn, is Utrecht één van de snelst groeiende steden van Nederland. Met de ligging aan de A2 en direct gelegen aan de voet van de ‘gele brug' heeft het centrum een primair verzorgingsgebied van 160.000 mensen binnen een afstand van 10 autominuten. Binnen het totale plan is LRC B.V. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² retail, 5.600 m² foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen, 762 appartementen (waarvan 511 koopappartementen en 251 huurappartementen voor Vesteda) en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. De bouw is aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.
Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Daarnaast is er al een megabioscoop aan het Berlijnplein en een bus- en treinstation gerealiseerd en zijn er plannen voor een hotel. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteyn worden binnen afzienbare termijn ontwikkeld.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl. Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

- Mango_LRC.jpg
- LRC_vogelvlucht.jpg