Utrecht, woensdag 30 november 2016
VESTEDA BREIDT AANTAL HUURWONINGEN LEIDSCHE RIJN CENTRUM UIT

Vesteda en a.s.r. Vastgoed Projecten zijn overeengekomen dat Vesteda 189 extra woningen in Leidsche Rijn Centrum in Utrecht verwerft. Het betreft de oorspronkelijke koopwoningen van de combinatie a.s.r. Vastgoed Projecten en Vesteda Project Development.

Met de verkoop van deze appartementen aan Vesteda wordt het aandeel huurwoningen binnen Leidsche Rijn Centrum uitgebreid van 251 naar 440 woningen, waardoor binnen de tien appartementengebouwen in het zogeheten Kerngebied van het project een betere mix tussen koop- en huurwoningen ontstaat. Het aantal gebouwen met alleen vrijesectorappartementen neemt door deze acquisitie toe van twee naar vier.

Pieter Knauff, director Acquisitions Vesteda: ‘Het is goed nieuws voor Vesteda, Leidsche Rijn Centrum en voor Utrecht dat er meer vrijesectorhuurwoningen gerealiseerd worden. Door deze acquisitie groeit de portefeuille van Vesteda met aantrekkelijke woningen, wordt binnen het project een betere mix van koop- en huurwoningen bereikt en kunnen wij in de zeer krappe Utrechtse markt meer mensen de gelegenheid bieden een betaalbare woning te huren.’

De verkoop van de eerste koopwoningen is inmiddels succesvol gestart. Halverwege 2017 gaan de eerste huurwoningen van het centrum in de verhuur. Net als de koopwoningen zullen deze appartementen te selecteren en bekijken zijn op de website van Leidsche Rijn Centrum (https://leidscherijncentrum.nl/). Naar verwachting zullen bij de opening van het winkelcentrum begin 2018 alle woningen verkocht en verhuurd zijn.

Over Vesteda
Vesteda is een ondernemende belegger die zich richt op de vastgoedsector ‘woningen’ in Nederland. Vesteda belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars. Het totaal in vastgoed geïnvesteerd vermogen bedraagt ca. €4 miljard. De verhuurportefeuille omvat circa 22.750 woningen. De woningen van Vesteda liggen hoofdzakelijk in de kerngebieden de Randstad en de Brabantse Stedenrij. In 2015 boekte Vesteda met circa 200 medewerkers een resultaat van €316 miljoen.

In Leidsche Rijn ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. Vastgoed Projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn.

762 appartementen komen er, zowel koop als huur (voor Vesteda). Binnen het totale plan is Leidsche Rijn Centrumplan B.V. ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² retail, 5.600 m² foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

--------------------------------------- EINDE PERSBERICHT -------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Mirjam Witteman, Investor Relations Officer
Telefoon: +31 (0)88 456 2369 / +31 (0)6 1504 6751