Utrecht, woensdag 12 oktober 2016
LEIDSCHE RIJN CENTRUM BREIDT UIT MET ONDERNEMERS MET UTRECHTSE ROOTS

Herenmodezaak Jones & Jones, schoenenwinkel Blendz en koffiezaak 30ML vestigen zich in Leidsche Rijn Centrum. Drie regionaal bekende ondernemers die met hun persoonlijke aandacht en hoge kwaliteit het stadscentrum van Leidsche Rijn mede de invulling geven die het verdient.

Familiebedrijf Blendz uit Houten opent in Leidsche Rijn Centrum twee winkels: een familieschoenenzaak en een sneakerwinkel in het hogere segment. Een uitgebreid assortiment aan dames-, heren- en kinderschoenen van bekende topmerken zoals Shabbies, Via Vai, (Floris) Van Bommel, Royal RepubliQ, Nike, New Balance en Gabor.

Herenmodezaak Jones & Jones groeit met de komst naar Leidsche Rijn Centrum naar 13 vestigingen. Het van oorsprong Utrechtse bedrijf gaat voor ‘herenmode met oog voor detail’. Business en casual, met merken als Pierre Cardin, State of Art, Portman & Sons en Blue Industry.

Bij 30ML drink je groene, zwarte koffie. Het ondernemersechtpaar breidt de bestaande vestiging in de Utrechtse Mariastraat uit met een vestiging in Leidsche Rijn Centrum. Verse koffie van hoge kwaliteit, ingekocht rechtstreeks bij de boer en zelf gebrand.

Eerder kozen Jumbo Foodmarkt, H&M en MANGO al voor Leidsche Rijn Centrum, met complete vestigingen volgens laatste concept.

In Leidsche Rijn ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. vastgoed projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn.

De retail van Leidsche Rijn bestaat uit een goede mix van mode, food & horeca en gezondheid. Met zowel (inter)nationale als lokale ondernemers. Niet alleen traditionele winkelformules krijgen een plek, maar ook nieuwe concepten, gericht op de jonge digitale consument. Bestaande retailers worden uitgedaagd om hun nieuwste winkelformules toe te passen in dit goed bereikbare centrum in het midden van het land.

Binnen het totale plan is LRC B.V. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² retail, 5.600 m² foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen, 762 appartementen (waarvan 511 koopappartementen en 251 huurappartementen voor Vesteda) en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. Parkeren is de eerste jaren gratis. De bouw is aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Bioscoop CineMec is al geopend aan het Berlijnplein, er is een bus- en treinstation gerealiseerd en er zijn plannen voor een hotel. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteyn worden binnen afzienbare termijn ontwikkeld.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl. Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

- winkelstraat Wenenpromenade Leidsche Rijn Centrum.jpg