Utrecht, vrijdag 11 november 2016
EERSTE APPARTEMENTENGEBOUW LEIDSCHE RIJN CENTRUM DIRECT UITVERKOCHT

Negen dagen duurde de inschrijfperiode voor een koopappartement in De Edmund; het eerste gebouw van Leidsche Rijn Centrum in verkoop. Alle 88 woningen zijn in een keer onder optie. Een daverend succes.

Bij het sluiten van de inschrijving op maandag 7 november waren meer dan 360 inschrijfformulieren binnen. Vooral de penthouses en kleinere woningen kregen veel inschrijvingen. De begeleidende makelaars van Leidsche Rijn Centrum, Brecheisen makelaars, Lauteslager makelaars en Ons Huis Vastgoed hebben de appartementen inmiddels toegewezen.

Begin 2017 komen de volgende twee appartementengebouwen van het centrum in de verkoop. Ook deze woningen zullen te selecteren en bekijken zijn op de website van Leidsche Rijn Centrum (www.leidscherijncentrum.nl). Verwachting is dat bij de opening van het winkelcentrum begin 2018 alle woningen verkocht en verhuurd zijn.

In Leidsche Rijn ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (een samenwerking van a.s.r. vastgoed projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn.

762 appartementen komen er, zowel koop als huur (voor Vesteda). Binnen het totale plan is Leidsche Rijn Centrumplan B.V. ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² retail, 5.600 m² foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. Parkeren is voor bezoekers de eerste jaren gratis. De bouw is aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

De retail van Leidsche Rijn Centrum bestaat uit een goede mix van mode, food & horeca en gezondheid. Met zowel (inter)nationale als lokale ondernemers. Naast traditionele winkelformules krijgen ook nieuwe concepten, gericht op de jonge digitale consument, een plek. Zo wordt een Smart City samengesteld waar gemak voor de consument voorop staat. Ruime openingstijden, overal sterke WiFi, ondergrondse bevoorrading, architectonische en technische kwaliteit in de gebouwen. En bestellingen die 's avonds worden gedaan, liggen de volgende ochtend voor bewoner of bezoeker klaar in dit goed bereikbare centrum in het midden van het land.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Bioscoop CineMec is al geopend aan het Berlijnplein, er is een bus- en treinstation gerealiseerd en er zijn plannen voor een hotel. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteyn worden binnen afzienbare termijn ontwikkeld.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele Leidsche Rijn Centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

--------------------------------------- EINDE PERSBERICHT -------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum neem dan contact op via info@leidscherijncentrum.nl.
Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl.

- 15928_ext 33 blok e1 hoek_2018_1500.jpg