Utrecht, dinsdag 12 juli 2016
Leidsche Rijn Centrum in trek bij landelijke en regionale ondernemers

Onder andere Hunkemöller en Vero Moda (Mode), Grieks Mediterraans Restaurant Kabos, Italiaans Restaurant Solo Pasta (food & Horeca), 1.400m2 Gezondheidscentrum Julius, Fleir Apotheken (Gezondheid) en Brecheisen (lokale ondernemers) zijn met LRC B.V. tot overeenstemming gekomen inzake het aanhuren van commerciële ruimte in Leidsche Rijn Centrum. Juist de combinatie van regionale ondernemers en grootwinkelbedrijven als de H&M en de Jumbo Foodmarkt zorgen voor een aantrekkelijke branchering in Leidsche Rijn Centrum. Met nog anderhalf jaar te gaan tot opening van het stadscentrum Leidsche Rijn ligt het winkelteam van Leidsche Rijn Centrumplan vol op stoom met de verhuur van de retail- en horecameters.

Mix van traditionele winkelformules en nieuwe concepten!
De anchors Jumbo Foodmarkt en H&M zorgen aan beide zijden voor een goede passantenstroom. De retail van Leidsche Rijn zal worden opgebouwd uit een goede mix van Mode, Food & Horeca en Gezondheid. Met zowel landelijke als lokale ondernemers. Niet alleen traditionele winkelformules krijgen een plek, maar ook nieuwe concepten, gericht op de jonge digitale consument. Bestaande retailers zullen worden uitgedaagd om hun nieuwste winkelformules toe te passen in dit goed bereikbare centrum in het midden van het land. Parkeren is de eerste jaren gratis.
Hunkemöller en Vero Moda zijn bekende ketens met een eigentijds assortiment. Grieks Mediterraans  Restaurant Kabos komt samen met Italiaans restaurant Solo Pasta aan het Brusselplein wat met haar diverse horeca en terrassen het hart van Leidsche Rijn zal worden. Brecheisen makelaars en Gezondheidscentrum Julius met Fleir Apotheken hebben aan de rand van het centrum aan de serviceboulevard op de Grauwaartsingel aangehuurd.

Leidsche Rijn Centrum
In Leidsche Rijn Centrum ontwikkelt Leidsche Rijn Centrumplan B.V. (LRC B.V., een samenwerking van a.s.r. Vastgoed Projecten en Vesteda Project Development) een compleet stadscentrum voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn. De nieuwbouwwijk Leidsche Rijn heeft nu 82.000 inwoners. Door de toename van de woningbouwproductie in Utrecht en in het bijzonder in Leidsche Rijn is Utrecht één van de snelst groeiende steden van Nederland. Met de ligging aan de A2 en direct gelegen aan de voet van de ‘gele brug' heeft het centrum een primair verzorgingsgebied van 160.000 mensen binnen een afstand van 10 autominuten. Binnen het totale plan is LRC B.V. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kerngebied met 22.400 m² Retail, 5.600 m² Foodmarkt, 3.000 m² dienstverlening, 4.000 m² horeca en 3.000 m² maatschappelijke voorzieningen. Naast de winkels en voorzieningen omvat het programma een parkeergarage met 1.300 openbare en 670 private parkeerplaatsen, 762 appartementen (waarvan 511 koopappartementen en 251 huurappartementen voor Vesteda)  en 10.000 m² kantoren in het hart van het plan. De bouw is reeds aangevangen en vanaf het derde kwartaal 2017 zal oplevering plaatsvinden.

Vanuit de gemeente Utrecht worden er in Leidsche Rijn Centrum diverse andere functies gerealiseerd, zoals culturele voorzieningen, scholen en een bibliotheek. Daarnaast is er al een megabioscoop aan het Berlijnplein en een bus- en treinstation gerealiseerd. En zijn er plannen voor een hotel. Er is sprake van een forse toename van de woningbouwproductie en ook Leidsche Rijn Centrum Oost en Leeuwesteijn zullen binnen afzienbare termijn worden opgestart.

Het centrum is een gezamenlijk ontwerp van AWG Architecten, Prof. Hans Kollhoff Architekten, Geurst en Schulze, Dok Architecten, Cruz y Ortiz arquitectos Sevilla, De Zwarte Hond en RPHS+. Het multifunctionele centrum is naar verwachting eind 2017 gereed.

-----------------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Heeft u vragen over Leidsche Rijn Centrum of wilt u meer beeldmateriaal neem dan contact op met Karin van Wingerden, 06-24 57 62 62 of via info@leidscherijncentrum.nl. Kijk voor meer informatie op www.leidscherijncentrum.nl

Wilt u geen berichten meer van Leidsche Rijn Centrum ontvangen, mail dan aan info@leidscherijncentrum.nl

- Brusselplein.jpg
- Hof van Bern.jpg