Utrecht, vrijdag 12 mei 2017
NEDERLANDS GROOTSTE BOUWTERREIN TE BEZOEKEN OP DAG VAN DE BOUW LEIDSCHE RIJN

Zaterdag 20 mei 2017 is de Dag van de Bouw en Leidsche Rijn Centrum staat daarom het hele weekend in het teken van bouw. In een tour met open golfkarren rijd je over het grootste bouwterrein van Nederland en op het Berlijnplein bouw je mee aan een veertien meter hoge toren.

Dag van de Bouw
Tussen 10.00 en 16.00 uur zijn de poorten van Nederlands grootste bouwterrein geopend. Neem plaats in een golfkar en zie waar bijvoorbeeld Jumbo Foodmarkt en H&M gaan komen. Gratis tickets voor de tour zijn verkrijgbaar bij het verkoopkantoor van Leidsche Rijn Centrum aan de Grauwaartsingel en bij de speciale op- en uitstaphalte op het Berlijnplein. In het verkoopkantoor kom je - rondom de maquette - ook alles te weten over de actuele stand van zaken van de bouw. Hier vind je interessante filmpjes, de VR-bril voor een voorproefje stadscentrum én natuurlijk wat lekkers.

Bouwfestival BAUPLAATS
Op het Berlijnplein in Leidsche Rijn Centrum kun je op 20 en 21 mei naar het gratis bouwfestival BAUPLAATS. Timmer, zaag en teken mee aan de veertien meter hoge toren of maak een glas-in-loodraampje. Voor de allerkleinsten heeft BAUPLAATS een begeleide werkplek om te knutselen. Alle bouwsels krijgen een plek op en aan de toren. En om bij te komen van al dat klussen is er een uitgebreid terras voor een hapje en een drankje.

Opening door Wethouder Kees Geldof
Zaterdagochtend 20 mei opent wethouder Kees Geldof, in aanwezigheid van directeur Fries Heinis en vice voorzitter Henk Homberg van Bouwend Nederland, directeur speciale projecten Frans van den Broek van Bouwcombinatie Hurks-Slokker en commercieel directeur Rogier Hendriks, van a.s.r. vastgoed projecten, achtereenvolgens de Dag van de Bouw en het bouwfestival. Zondag aan het einde van de dag ontsteekt het festival de lichten en wordt Utrecht een maand lang gemarkeerd door een excentriek gezamenlijk kunstwerk: de Domtoren 2.0. De toren blijft een maand op het Berlijnplein staan.

Betrokken aannemers Dag van de Bouw
De bouwplaats wordt opengesteld in overleg met Bouwcombinatie Hurks-Slokker CPL vof, Bouwcombinatie Smit's Bouwbedrijf-De Nijs, Bouwcombinatie Van Schijndel - v.d. Ven en Sprangers Bouwbedrijf.

Wat: Dag van de Bouw en bouwfestival BAUPLAATS
Voor wie: jong & oud
Entree: gratis
Wanneer: zaterdag 20 mei van 10.00 - 16.00 uur (Dag van de Bouw) en 20 & 21 mei van 10.00 - 20.00 uur (BAUPLAATS)
Waar: Leidsche Rijn Centrum, aan de Grauwaartsingel en het Berlijnplein Utrecht
Meer info: https://www.leidscherijncentrum.nl/dagvandebouw

Uitnodiging opening Dag van de Bouw!
U bent van harte welkom om zaterdag 20 mei, om 10.00 uur, het eerste rondje in het golfkarretje met de wethouder mee te rijden. We verzamelen daarvoor om 9.45 uur in het Verkoopkantoor aan Grauwaartsingel 1a. Om 10.00 uur melden bij de poort aan de Grauwaartsingel ter hoogte van de Parijsboulevard kan ook. Contactpersoon voor de opening van de Dag van de Bouw is Karin van Wingerden, 06 24 57 62 62.

Zie onder een luchtfoto van Leidsche Rijn Centrum, genomen op 30 april door Your Captain Luchtfotografie. Over Leidsche Rijn Centrum: zie www.leidscherijncentrum.nl/pers.

- Bouwput Leidsche Rijn Centrum met rechts het Berlijnplein - foto Your Captain Luchtfotografie.jpg